/Czy wiesz, jakim sposobem trenować efektywnie?

Czy wiesz, jakim sposobem trenować efektywnie?

Każda postać podejmująca jakikolwiek wysiłek fizyczny ma z pewnością jakiś cel. Jedni poszukują sposobu na spadek masy ciała ludzkiego, inni chcą poprawić formę fizyczną, inni chcą stworzyć tężyznę fizyczną a jeszcze inni dbają w ten sposób o dobre zdrowie. By jednakże zrealizować swój plan, warto słusznie przygotowywać się do treningu. Złe nastawienie do trenowania ma prawo przynieść znacznie więcej szkód aniżeli korzyści. Pierwszą oraz naczelną zasadą jest wykonanie właściwej rozgrzewki. Bez rozgrzania mięśni i stawów nasze ciało jest nazbyt sztywne, mięśnie nie są podatne na rozciąganie, czego rezultatem są w stanie być niestety zanadto liczne kontuzje.

Zazwyczaj pojawiają się one w obrębie stawów. Biegacze narzekają na kondycje stawów kolanowych a również na zmiany chorobowe w obrębie tak zwanych ścięgien Achillesa. W trakcie uprawiania innych typów sportu są w stanie wystąpić kontuzje kręgosłupa, rąk i barków, wskutek tego należałoby ćwiczyć z kompetentnym trenerem treningi personalne w Krakowie, który zadba o to, żeby kontuzji nie było. Rozgrzewka powinna być wykonana przed podjęciem każdej aktywności fizycznej, bez względu na jej aktywność. Należy się rozgrzać zarówno przed jogą i aerobikiem jak i przed ćwiczeniami siłowymi. Następnym czynnikiem wpływającym na efektywne trenowanie jest uzyskanie optymalnego tętna. Najczęściej na jego wysokość zwracają uwagę osoby chcące w czasie treningu zgubić zbyteczne kilogramy.

W tym wypadku należy nie zapominać, że spalanie tkanki tłuszczowej następuje dopiero po upływie około 20 minut treningu oraz zdobyciu blisko 65 – 80 procent perfekcyjnego tętna. Jego wysokość oblicza się w niezmiernie bezproblemowy sposób odejmując od liczby 220 liczbę swoich lat. Wynik odejmowania wyznacza poziom optymalnego tętna. Jeśli w następstwie tego ktoś zamierza spalić niechcianą tkankę tłuszczową, powinien obliczyć swoje tętno i dbać o uzyskanie właściwej jego wielkości w czasie ćwiczeń fizycznych.

W czasie pierwszych 20 minut energia do wykonania wysiłku pochodzi w 80% z glukozy, a tylko 20% z tłuszczu. Dopiero po upływie tego czasu oraz osiągnięciu stosownej wysokości tętna następuje właściwe spalanie tkanki tłuszczowe. W przypadku zbyt niskiego tętna nie można zdobyć efektu odchudzającego, natomiast przy nazbyt wysokiej wartości może dojść do spalania mięśni.