/Jak wpływać na progres potomka w przedszkolu?

Jak wpływać na progres potomka w przedszkolu?

Kiedy nasze dziecko jest małe traktujemy je jakim sposobem oczko w głowie. Niemniej jednak lata mijają i nadchodzi dzień, kiedy także ono dorasta do tego, żeby podjąć obowiązek szkolny. Edukacja dziecka rozpoczyna się bo już w piątym roku jego życia, kiedy udaje się do zerówki. Jest to etap przygotowujący do szkoły podstawowej – tam nauka będzie towarzyszyła naszemu potomkowi przez następne sześć lat. Wiedza zdobyta w czasie pobytu w przedszkolu na pewno pomoże dziecku odnaleźć się w szkolnych realiach.

Niemniej jednak nie chodzi tu jedynie o wiadomości i zdolności, takie w jaki sposób rozróżnianie odcieni, literek czy cyfr. To w przedszkolu bowiem dziecko uczy się prawidłowych relacji z rówieśnikami, życia w grupie i zasad w niej panujących, a interesującą opcją pomocy są również tablice manipulacyjne – znacznie więcej na tablice manipulacyjne. Nawiązuje pierwsze znajomości, przyjaźnie. Tworzą się również paczki przyjacielskie, jakie nierzadko będą towarzyszyły naszym dzieciom przez całą szkołę podstawową.

Przedszkole to także olśniewająca okazja by nauczyć naszego malucha nieco samodzielności. To również wyzwanie dla nas, bo powinniśmy porzucić nieustanne pilnowanie własnego malca oraz wierzyć, iż sobie poradzi. Rodzice dla swojego dziecka są w stanie zrobić wszystko. Troska o jego potrzeby staje się dla nich najważniejszym wyzwaniem życiowym. Dbają o to, by malec zawsze miał czyste ubranie, pełny brzuszek i najlepsze zabawki. Rozumieją również, iż wiedza zdobyta we wczesnych latach dzieciństwa przyniesie plon w dorosłości.

Wskutek tego naturalnie edukacja pociechy staje się dla nich koronną kwestią już od momentu pierwszych dni z zerówce malucha. Pilnują oni, żeby nauka zawsze kojarzyła się dziecku pozytywnie, rozbudzają w nim ciekawość świata, poszerzają jego horyzonty. To właśnie dzięki temu mają pewność, że ich pociecha nie tylko nie będzie odstawała od grupy, jednak także będzie się w niej pozytywnie wyróżniać. Im więcej wrażeń oraz bodźców dostarczymy malcowi w dzieciństwie, tym łatwiej będzie mu się odnaleźć w szkolnych realiach. Dziecko jest bowiem zajmujące świata, wszystko je interesuje i łaknie wiedzy.