/Jaki rodzaj reklamy jest najbardziej efektywny?

Jaki rodzaj reklamy jest najbardziej efektywny?

Jeszcze kilkanaście lat temu, zanim w stworzonym przez nas kraju nie pojawił się Internet, reklama była adresowana najczęściej na poziomie jedynie lokalnym bądź też tylko ogólnopolskim – na przykład przez wyklejanie folii reklamowych. Ten drugi rodzaj marketingu odbywał się za pośrednictwem telewizji i radia ogólnopolskiego, w pewnych sytuacjach także gazety o zasięgu ogólnopolskim publikowały reklamy dotyczące jakiegoś produktu czy usługi, dostępnej na terenie całego kraju.

Reklama lokalna obejmowała krajową prasę oraz radio, również o zasięgu lokalnym miejscowe gazety. Taki rodzaj reklamy nie powodował specjalnego kłopotu dla większych firm, które chciały wyprzedawać swoje artykuły czy usługi, bowiem stać je było na sfinansowanie tego rodzaju reklamy. Jednak już osoby indywidualne, jakie chciały zareklamować na przykład wykonywane przez siebie usługi lub ewentualnie sprzedać dom lub mieszkanie, niepotrzebnie miały tak obszerne fundusze, aby przebić się z reklamą w lokalnych mediach – pozostawały wobec tego drobne ogłoszenia w lokalnej gazecie.

Dopiero pojawienie się na rynku Internetu oraz reklamy zamieszczane w Internecie zrewolucjonizowały cały sposób oraz system reklamy – najbardziej zyskały na tym oczywiście osoby prywatne, bowiem aktualnie jest niezmiernie sporo portali zarówno o zasięgu lokalnym, jak oraz ogólnopolskim, na których całkowicie bezpłatnie można zamieścić drobne ogłoszenie. Z każdym tygodniem przybywa takich portali, a w takim razie kolejnych możliwości skutecznej reklamy. Jeszcze do niedawna tv kreowała się jako medium wszechwładne i wszechobecne, zwłaszcza od początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy to nadeszły w stworzonym przez nas kraju zmiany ustrojowe, a wraz z nimi pojawiały się liczne kanały telewizyjne. Wydawało się wtenczas, że nie zdarzy się nic, co w jakiś sposób zdołałoby zrewolucjonizować wykreowany w ten sposób oraz mediów współczesnych.

Niemniej jednak niezwykle ekspresowo po pojawieniu się Internetu, a szczególnie po jego błyskawicznie powiększającym się zasięgu okazało się, że telewizji przybył niesamowicie groźny konkurent. Reklamy telewizyjne, jeszcze do chwili obecnej wszechpotężne i niezagrożone przez żadne inne medium, zyskały niepokojącego konkurenta – reklamę zamieszczaną w Sieci.