/Motoryzacja i historia firmy Renault

Motoryzacja i historia firmy Renault

Przedsiębiorstwo Renault jako potentat ogólnoświatowej motoryzacji nie jest jedynym koncernem samochodowym, który prowadzi liczne badania w celu unowocześniania własnych aut. Cały sztab największej światowej klasy naukowców stają codziennie przed swoimi laboratoriami oraz komputerami pracując nad kolejnym efektywnym rozwiązaniem gotowym do zastosowania. Rozwoje badań są różne w zależności od klasy auta nad którym pracują Jeśli badania dotyczą samochodu dostawczego będą bazowały nad zwiększeniem powierzchni ładunkowej kosztem jak najmniejszej utraty komfortu przewożenia towaru dla kierowcy.

W aucie sportowym prowadzone zostaną wszelkiego rodzaju dokładne obliczenia matematyczne, symulacje przepływu atmosfery w tunelach aerodynamicznych, hamownie oraz inne badania mające na celu zwiększanie mocy i prędkości pojazdu – wypróbuj więcej na scenic kod radio. Ponad wszelkimi kierunkami badań stoi jednakże bezpieczeństwo, ponieważ za równo kierowca konsultowanego auta dostawczego jak oraz stereotypowego osobowego wozu rodzinnego jest narażony na liczne wypadki komunikacyjne. W dobie obszernego natężenia ruchu samochodowego na wszelkich drogach całej Europy i świata twórcy aut osobowych zmuszeni są zapewnić bezpieczeństwo podróżującym.

W tym celu przed przystąpieniem do seryjnej produkcji danego modelu musi on przejść liczne oraz niezmiernie precyzyjne testy zderzeniowe. W takich badaniach symulowane są wszelkiego rodzaju uderzenia w samochód z przeróżnych kierunków o rozmaitej sile. Ocenianie są za pomocą przyznawania gwiazdek, pozyskanie pięciu świadczy najwyższy wynik. Takie samochody, które pozytywnie przeszły wszelkie testy zderzeniowe, inaczej zapewniły względne bezpieczeństwo fantomowi używanego w nich są przeznaczane do produkcji. Ich plany konstruowania rozsyłane są do wszelkich fabryk rozsianych na całym świecie. Natomiast w przypadku, kiedy wynik badań jest niewystarczający, innymi słowy negatywny plany budowy auta powracają do faz projektowania. Tam obliczenia muszą skorygować błędy oraz zwiększyć bezpieczeństwo, które kolejny raz wyjdzie w egzaminach zderzeniowych za jakiś czas.