/Najlepsze niemedyczne sposoby na rzucenie palenia

Najlepsze niemedyczne sposoby na rzucenie palenia

Jeśli szukasz nielekarskiego narzędzia wsparcia, które pomoże ci rzucić palenie, istnieje wiele opcji, które pomogą ci w tej podróży, począwszy od grup wsparcia działających osobiście, a skończywszy na aplikacjach tekstowych. Istnieje także kilka sposobów na rozpoczęcie swojej podróży bez palenia, takich jak telefoniczni trenerzy i przewodniki szybkiego startu.

Ważne jest, aby pamiętać, że istnieją leki, które pomagają rzucić palenie – bupropion (Zyban), wareniklina (Chantix), guma nikotynowa, inhalator nikotynowy, nikotynowy spray do nosa i plaster nikotynowy – które wydają się być równie skuteczne i bezpieczne. Badania sugerują, że leki te podwajają odsetek osób rzucających palenie i mają niski wskaźnik działań niepożądanych.

1 Wiele środków jest oferowanych za darmo w ramach inicjatyw rządowych pod kierownictwem American Cancer Society. Niezależnie od tego, czy jesteś długoletnim palaczem szukającym indywidualnego wsparcia, czy przypadkowym, który chce skorzystać z aplikacji do rzucenia palenia na dobre, z pewnością znajdziesz coś dla siebie.

Zebraliśmy najlepsze niemedyczne sposoby na rzucenie palenia, abyś mógł ograniczyć swój nałóg

Metoda poznawczo-behawioralnego rzucania palenia (CBQ), stworzona przez Nasię Davos, została opracowana, aby pomóc palaczom rzucić palenie poprzez pozbycie się chęci sięgnięcia po papierosy. Metoda ta pomaga palaczom przezwyciężyć ich psychiczne uzależnienie od nikotyny poprzez zmianę sposobu postrzegania palenia.

Ponadto opiera się na programowaniu neurolingwistycznym (NLP), terapii poznawczo-behawioralnej (CBT), neuronaukach i coachingu. Metoda ta ma na celu poradzenie sobie z uzależnieniem psychicznym, a nie poleganie wyłącznie na pokonaniu uzależnienia fizycznego. Odbywa się to w czterech etapach. Po pierwsze, trzeba zdecydować się na rzucenie palenia. Kolejnym krokiem jest pozbycie się lęków, które powstrzymują Cię od zostania niepalącym.

Następnie trzeba będzie zerwać z nałogiem palenia poprzez przekierowanie wyzwalaczy palenia. I w końcu, będziesz musiał uwarunkować swoje nowe, wolne od dymu życie, abyś mógł mieć szczęśliwe życie niepalącego. Istnieją różne specjalistyczne plany, ale podstawowa Metoda CBQ to 10-dniowy program online, który składa się z czterech kroków i kosztuje około 597 dolarów. Aplikacja QuitStart App została zaprojektowana, aby pomóc Ci zacząć radzić sobie z uzależnieniem od nikotyny i rzucić palenie.

Aplikacja zawiera wiele funkcji

informacje i wskazówki, jak przygotować się do rzucenia palenia, miejsce do monitorowania postępów, możliwość zdobywania odznak, aby świętować kamienie milowe w podróży, pomoc w powrocie na właściwe tory, jeśli poślizgniesz się i zapalisz, oraz wskazówki pomagające radzić sobie z zachciankami i obniżonym nastrojem.

Dodatkowo, aplikacja oferuje pomocne elementy rozpraszające, takie jak wyzwania i gry, możliwość stworzenia zestawu narzędzi do rzucania palenia z inspiracjami i wskazówkami, które pomogą Ci w dalszym działaniu, a także sposób na dzielenie się swoimi postępami w mediach społecznościowych. Podobnie jak QuitNow Quitline, aplikacja QuitStart jest inicjatywą rządową kierowaną przez Oddział

Badań nad Ograniczaniem Używania Tytoniu Narodowego Instytutu Raka we współpracy z Amerykańską Agencją ds. Żywności i Leków. Przy tworzeniu aplikacji wzięli udział specjaliści ds. kontroli tytoniu, byli palacze i eksperci ds. rzucania palenia. Nicotine Anonymous (NicA) to sieć grup wsparcia nonprofit w celu przezwyciężenia uzależnienia od nikotyny, oparta na modelu 12 kroków stosowanym w Anonimowych Alkoholikach (AA).

Program obejmuje wsparcie grupowe i odzyskiwanie dla tych, którzy chcą utrzymać abstynencję od nikotyny. Członkowie NicA mogą być po każdym programie, aby rzucić palenie i zakończyć uzależnienie od nikotyny. Na przykład, niektóre osoby mogą ukończyć program rzucania palenia, podczas gdy inne mogą stosować środki wspomagające odstawienie nikotyny.

Siłą programu 12 kroków jest model wsparcia grupowego dla osób pragnących życia wolnego od nikotyny

Podobnie jak w przypadku AA, podstawą sieci grup jest to, że jednostka powinna oddać swój nałóg w ręce siły wyższej. Ponadto 12 kroków obejmuje inne działania społeczne mające na celu wzmocnienie determinacji do rzucenia palenia, powstrzymania się od nikotyny i zmniejszenia uzależnienia.

NicA oferuje pomoc i wsparcie za darmo dla wszystkich osób chcących powstrzymać się od nikotyny. I choć spotkania są bezpłatne, zdolni członkowie są zachęcani do przekazywania datków zarówno na rzecz Światowych Służb Anonimowych Nikotynistów, jak i ich lokalnego oddziału. QuitNow Quitline oferuje bezpłatny coaching telefoniczny z przeszkolonym trenerem, który pomoże Ci opracować plan rzucenia palenia.

Usługa ta jest dostępna w całych Stanach Zjednoczonych i w kilku językach. Trenerzy są przeszkoleni, aby pomóc Ci rzucić palenie poprzez stworzenie planu dostosowanego do Twojej indywidualnej sytuacji. Wielu z nich to byli palacze i są przeszkoleni, aby być empatycznymi słuchaczami, dodawać otuchy i udzielać pomocnych wskazówek.

Kiedy zadzwonisz na QuitNow Quitline, Twój trener zapyta o rodzaj pomocy, którą chcesz uzyskać. Zostaniesz również zapytany o swoje wcześniejsze doświadczenia z próbami rzucenia palenia. Pytania te mają na celu zidentyfikowanie najlepszego programu i podejścia dla Ciebie. Zobacz https://www.dama.cz/clanek/nekuracke-restaurace-maji-prokazatelne-lepsi-vliv-na-lidske-zdravi