/Pionierskie sposoby wykorzystania komputerów

Pionierskie sposoby wykorzystania komputerów

Dla nowoczesnego kina najważniejsze są zyski, albowiem wielcy producenci zarabiający na wkraczających do kin premierowych hitach funkcjonują na zasadzie zbliżonej do każdego przedsiębiorstwa oraz korporacji notowanej na giełdzie. Wyłożenie z prywatnej kieszeni kilkudziesięciu milionów na wyprodukowanie nowomodnego filmu z wykorzystaniem najbardziej rozpoznawalnych aktorów świata musi być poparte dobrymi kalkulacjami. I niesłychanie wielokrotnie na film nagrany za kilkadziesiąt milionów producent otrzymuje po odliczeniu wszystkich kosztów zwrot w postaci kilkuset milionów. Nie dziwi w następstwie tego, że przemysł filmowy cały czas się rozwija oraz bez ustanku pojawiają się oryginalne superprodukcje nastawione w zasadzie na wielki zysk bez względu na krytykę.

A żeby filmy dziś przynosiły nadzwyczaj obszerne spodziewane zyski potrzebne jest poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań zmniejszających koszty produkowania najbardziej kosztownych scen, jak sceny pościgu samochodowego przez całe wielkie miasto czy scena wybuchu statku kosmicznego. By nie wydawać niezbędnych milionów na stworzenie całego planu oraz makiet, zaprzęga się dziś do tworzenia takich wyników szczególnych komputery oraz znawców od tworzenia animacji komputerowych – znacznie więcej na filmy produktowe. Pierwsze animacje miały zastosowanie dość podstawowe, jak choćby w telewizji informacyjnej, gdzie pomaga tworzyć ruchome paski informacyjne zmieniające się płynnie na dole ekranu czy tworzenie prostych graficznych opisów sytuacji jak wypadek drogowy.

Z niekiedy jednakże to łatwe wykorzystanie grafiki komputerowej do tworzenia animacji wybitnie szybko ewoluowało a programiści otrzymali innowacyjne narzędzia w postaci kompetentnych aplikacji do tworzenia animacji, jak i zupełnie nowoczesne podzespoły bazowe, mocniejsze karty graficzne i szybsze procesory. Zaangażowanie wszystkich tych nowoczesnych możliwości do tworzenia animacji komputerowych umożliwia tworzenie coraz przyjaźniejszych scen nie wymagających uczestnictwa prawdziwych aktorów ani materiałów wybuchowych. Wieczorami i nocami w biurach zawodowców od animacji 3D powstają takie komputerowo opracowane sceny mające zastąpić kluczowe klatki w filmie. W pewnych sytuacjach taka sekwencja klatek zajmuje parę krótkich sekund, więc jej wbudowanie w resztę materiału tak, by się nie wyróżniała, jest względnie proste.