/SEM – co to właściwie jest?

SEM – co to właściwie jest?

Żyjemy w czasach z nieograniczonym dostępem do zglobalizowanej sieci internetowej. Ma to swoje plusy, ale także minusy. Do tych pierwszych z pewnością można zaliczyć szybką komunikację z rodziną oraz przyjaciółmi. Z kolei wady, to między innymi zbyt duża liczba informacji na raz. Zwłaszcza takich specjalnie dopasowanych pod nasz charakter, objawia się to szczególnie w internetowych zakupach, kiedy nabędziemy jakąś rzecz, a już chwilę później przychodzą reklamy pokazujące do niej podobne przedmioty. To wszystko wynika z działań marketingowych, ponieważ większość firm pragnie być nieustannie widoczna dla potencjalnych klientów.

TECHNIKA POZYCJONOWANIA WYSZUKIWAŃ

Lepiej znana jako SEO. Na świecie zajmują się tym specjalne przedsiębiorstwa, które oferują swoje usługi. Specyfikacja tej pracy polega na takim dopasowaniu poszczególnych słów, aby łączyły się one z szukanym hasłem. Zlecają takie zadania najczęściej firmy chcące zaprezentować swoje produkty poprzez wysoką pozycję na liście w wyszukiwarce.

SEM – BLIŹNIAK SEO

Search engine marketing, w skrócie SEM. Jego zadaniem jest właśnie promocja konkretnego produktu, czyli dopasowywanie reklam. Agencja seo lub/i sem wykonująca takie zlecenie, musi przeanalizować słowa charakteryzujące sprzedawany przedmiot i wyłonić te najbardziej dla niego kluczowe, które mogą być umieszczane w wyszukiwarce. Dzięki takiemu zabiegowi, odpowiednie dobrane słowo sprawi, że reklama produktu wyskoczy na pierwszym albo jednym z początkowych miejsc. Za każde „kliknięcie” w taki adres, zleceniodawca płaci.

JAKIE SĄ PODSTAWOWE RÓŻNICE MIĘDZY SEM A SEO?

Jedna podstawowa różnica jest taka, że SEM nastawione jest na promocje wskazanego produktu, usługi czy innego przedmiotu. Natomiast SEO i pozycjonowanie stron stara się wyróżnić, na przykład jakieś przedsiębiorstwo poprzez dopasowanie słów kluczowych często szukanych w Internecie. Jednak nie da się ukryć, że te dwa pojęcia są ze sobą związane i integralne. Search engine marketing jest młodszy i wymyślony, aby poszerzyć pole reklamy i promocji w Internecie.