/Strategie radzenia sobie dla lepszego zdrowia psychicznego

Strategie radzenia sobie dla lepszego zdrowia psychicznego

Stres a Twoje zdrowie. Stres jest reakcją fizyczną, ponieważ organizm uwalnia substancje chemiczne i hormony, które pomagają radzić sobie ze stresorami, z którymi się stykasz – wywołując bardzo realny fizyczny wpływ na Twoje ciało. Stres nie tylko wpływa na to, jak myślisz i czujesz się w teraźniejszości, ale może również potencjalnie powodować problemy zdrowotne w przyszłości. Radzenie sobie ze stresem jest ważne dla zdrowia psychicznego, dobrego samopoczucia, relacji, a także zdrowia fizycznego.

Choroba psychiczna i zdrowie psychiczne. Choroba psychiczna z pewnością może wpływać na czyjąś zdolność radzenia sobie ze stresem w ich życiu, ale praca na rzecz lepszego zdrowia psychicznego jest czymś, o co każdy powinien się martwić. Ważne jest poznanie swojego zdrowia psychicznego.
Dla osób cierpiących na choroby psychiczne diagnoza i profesjonalna pomoc są ważnymi pierwszymi krokami, ale świadomość swojego zdrowia i otaczających cię stresów jest ważna, aby pozostać w kontakcie ze zdrowiem mózgu i ciała. Pracownicy służby zdrowia są fantastycznym źródłem informacji dla osób z chorobami psychicznymi i bez nich, a istnieje wiele zasobów, które mogą pomóc każdemu, kto jest w jakimkolwiek stanie zdrowia psychicznego.

Jak radzić sobie ze stresem

Każda osoba ma swoje własne doświadczenia ze stresem i może znaleźć ulgę na różne sposoby. Kiedy radzisz sobie ze stresem, dobrym pomysłem jest rozpoczęcie od małych kroków, które można wykonać, i od tego zacząć budować:
• Bądź świadomy swojego ciała i jego reakcji na stres. Niepokój i stres mogą oznaczać, że twoje ciało będzie informować mózg, że coś jest nie tak i należy się tym zająć. Słuchanie poziomu stresu pomoże Ci zidentyfikować stresory w Twoim życiu, a także zobaczyć swoje postępy.
• Redukować stres. Czasami stres jest niezbędną częścią naszego życia i może być nawet zdrową reakcją na okoliczności. Ważne jest, aby pamiętać, które części twojego życia powodują stres i zapytać, jak możesz zmniejszyć te stresy. Czasami zarządzanie zdrowiem psychicznym i dobrym samopoczuciem polega na radzeniu sobie z otaczającymi Cię okolicznościami, a także przyglądaniu się, jak myślisz o stresie.
• Odpoczynek. Poświęć trochę czasu na radzenie sobie ze stresem – Twoje zdrowie jest ważne, a każdy potrzebuje czasem przerwy.
• Dbaj o siebie. Ludzie zaczynają zapominać o dbaniu o siebie, gdy czują się przytłoczeni. Bądź ze sobą szczery w kwestii higieny, odżywiania, ćwiczeń, nawyków związanych ze snem i tego, jak możesz lepiej o siebie zadbać.
• Znajdź narzędzia, które działają na zmniejszenie stresu. Każdy jest inny, ale wiele osób znajduje ulgę w różnych narzędziach, takich jak medytacja, ASMR, lekkie ćwiczenia lub hobby.
• Pozostań zaangażowany. Tworzenie osobistej przestrzeni jest dobre, ale zastanów się, czy izolujesz się od ludzi i czy jest to dla ciebie zdrowy nawyk.

Pomaganie bliskim w radzeniu sobie

Pomaganie bliskiej osobie, która jest w dużym stresie, może być trudne, zwłaszcza gdy nie możesz pomóc jej w walce ze stresorami. Nadal istnieje wiele sposobów, dzięki którym możesz być pomocny i wspierać:

• Aktywne słuchanie polega na słuchaniu, a nie tylko na biernym słuchaniu. Bądź otwarty i zaangażowany w to, co mają do powiedzenia.
• Empatia jest kluczem do aktywnego słuchania.
• Pomoc w nieoczekiwany sposób. Twoja ukochana osoba może nie potrzebować pomocy w rozwiązywaniu stresorów w swoim życiu, ale może docenić pomoc we wszystkich drobiazgach, które się nawarstwiają – takich jak gotowanie, sprzątanie, sprawunki lub spotkania.
• Dotarcie do kogoś może być ważne, aby przypomnieć komuś, że go kochasz i jesteś po to, by go wspierać. Daj im znać, że możesz im pomóc, jednocześnie szanując ich granice.

Stres jest czasem nieuniknioną częścią życia i może łatwo narastać, by być przytłaczającym. Zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie są ważną częścią ogólnego stanu zdrowia, ale bardzo często są pomijane w rozmowie. Radzenie sobie ze stresem i uczenie się radzenia sobie jest umiejętnością na całe życie, podobnie jak uczenie się, jak dotrzeć i wspierać tych wokół ciebie, którzy potrzebują niewielkiej pomocy.

Każdy od czasu do czasu czuje się zestresowany. Jednak niektórzy ludzie mówią, że przez większość czasu czują się bardzo zestresowani. W rzeczywistości 21% Kanadyjczyków w wieku 12 lat i starszych oceniło swój stres życiowy jako dość lub bardzo stresujący. Chociaż stres nie zawsze jest zły, a nawet może być pomocny, zbyt duży stres może negatywnie wpłynąć na twoje samopoczucie.

Co powoduje stres?


Stres pojawia się, gdy czujesz, że wymagania związane z sytuacją lub wydarzeniem są zbyt trudne do opanowania. Potrafi wymyślić codzienne sytuacje, takie jak:
• Zarządzanie wymaganiami w pracy lub szkole
• Zarządzanie relacjami
• Zarządzanie finansami
• Radzenie sobie z niesprawiedliwym traktowaniem
• Zarządzanie długotrwałymi problemami zdrowotnymi

Stres może również pojawić się w odpowiedzi na określone wydarzenie lub sytuację. Zarówno pozytywne, jak i negatywne wydarzenia życiowe mogą być stresujące, zwłaszcza te, które wiążą się z poważnymi zmianami w twoich codziennych zajęciach. Oto kilka przykładów:
• Zmiany w związku
• Zmiany warunków mieszkaniowych
• Śmierć członka rodziny lub przyjaciela
• Zmiany w pracy lub innym źródle dochodu

Ponieważ stres opiera się na sposobie, w jaki widzisz i reagujesz na sytuację lub wydarzenie, wydarzenia lub siedzenie sytuacje, które powodują stres, są różne dla różnych osób.
To, jak się czujesz, gdy pojawiają się problemy, może również wpływać na sposób, w jaki doświadczasz stresu. Jeśli czujesz się dobrze i pewnie w swojej zdolności do radzenia sobie z wyzwaniami, problem może nie wydawać się zbyt stresujący. Jeśli jednak czujesz się już zestresowany lub przytłoczony, ten sam problem może zwiększyć Twój istniejący stres i poczuć się bardzo przytłaczający.

Więcej na stronie https://www.rynekzdrowia.pl/Polityka-zdrowotna/Lodz-prof-Gorski-zaprasza-na-trzecia-konferencje-quot-Wspolnie-dla-Zdrowia-quot-trwa-rejestracja,189362,14.html