/W jaki sposób środki masowego przekazu, informacje oraz reklamy oddziałują na konsumentów?

W jaki sposób środki masowego przekazu, informacje oraz reklamy oddziałują na konsumentów?

Reklamy drażnią, nęcą, zachęcają. Każdy dojrzały bądź co bądź sobie z nimi radzi, starając się do nich odnieść wprawnie oraz odpowiedzialnie. Czy małe dziecko jest w stanie tak samo odpowiadać na wycelowane do niego w środkach masowego przekazu reklamy? Prawdopodobnie nie do końca jest to możliwe. Jakikolwiek program telewizyjny zwrócony do najmłodszych widzów niesie swoje przekazy, reklamy. Kultowe już filmy dla dzieci, szczególnie pełnometrażowe kreskówki Disneya spowodowały lawinę ukochanych postaci z bajek w sklepach z zabawkami.

Twórcy zabawek reklamowali w środkach masowego przekazu pluszaki, księżniczki, roboty, syrenki, klocki – wszystko, co było nawiązaniem do baśniowych bohaterów. Najczęściej, takie zabawki idą dokładnie jak woda, obojętnie od swoich cen. Koncerny farmaceutyczne też dostrzegają wśród najmłodszych istotną grupę kontrahentów – w każdej aptece zobaczymy na półkach preparaty, syropki, witaminy dla najmłodszych. Solidne, barwne opakowania, dołączone gadżety, atrakcyjny wygląd oraz smak, kolory – wszystko to poparte przekazem medialnym powoduje, że dużo dzieci rozpoczyna traktować lekarstwa jako smaczną przekąskę po obiedzie – więcej na witrynie internetowej informacje. Jak tutaj nie zakupić marsjańskich witaminek?

Każda firma, która rozpoczyna swoją działalność, również ta, która prosperuje od lat, chcąc istnieć na dzisiejszym rynku, musi reklamować swoje artykuły bądź też usługi. Ceny reklam są bardzo różnorodne, najdroższe są te opisywanej w telewizji. Wolny czas antenowy jest bardzo kosztowny, a ceny zależą od godziny emisji reklamy i jej wielokrotności. Telewizyjna reklama musi być dopracowana w detalach, musi posiadać swój scenariusz, swoich bohaterów, żeby być dla widza atrakcyjną oraz przyciągającą uwagę. Wskutek tego nie każda korporacja ma prawo sobie pozwolić na swoją prezentację w tego typu środkach masowego przekazu. Reklama w znanych tytułach prasowych jest tańsza, jednakowoż jej wadą jest dotarcie do wskazanych grup społecznych.

Świetna jest reklama w internecie. Te środki masowego przekazu bez granic, przyciągają do siebie gigantyczna ilość internautów, którzy wypatrując czegoś dla siebie, właśnie od internetu zaczną poszukiwania. W internecie zobaczymy setki konkurujących ze sobą korporacji o takich samych bądź zbliżonych profilach aktywności. Wypada się więc dobrze postarać, żeby stworzona przez nas reklama była najlepsza i na jak najlepszej pozycji. Mimo kolosalnej konkurencji, w cyberprzestrzeni znajdzie się miejsce dla wszystkich – jedynie od inwencji reklamodawców zależeć będzie ich sukces.