/Wspomaganie pedałowania lub sterowanie przepustnicą – co wybrać w rowerze elektrycznym?

Wspomaganie pedałowania lub sterowanie przepustnicą – co wybrać w rowerze elektrycznym?

Po wybraniu stylu roweru elektrycznego, który odpowiada Twoim potrzebom i rozważeniu, gdzie i jak zamierzasz go używać, warto zastanowić się nad pewnymi funkcjami, takimi jak przepustnica. W tym artykule omówimy wszystko, co należy wiedzieć o sterowaniu przepustnicą.

Jaka jest różnica między rowerem elektrycznym ze wspomaganiem pedałowania a rowerem elektrycznym z przepustnicą?

Rower elektryczny ze wspomaganiem pedałowania zapewnia pomoc tylko wtedy, gdy użytkownik naciska pedały i włącza silnik. W przypadku wspomagania pedałowania, użytkownik może wybrać preferowany poziom wspomagania. Większość rowerów ma od trzech do pięciu poziomów wspomagania, od niskiego do wysokiego. Nie trzeba myśleć o włączeniu wspomagania pedałowania, aby zaczęło ono działać. Możesz cieszyć się jazdą, a system wspomagania pedałowania włączy się podczas pedałowania w zależności od ustawionego poziomu wspomagania.

Na przykład, jeśli wybierzesz ustawienie niskie, doświadczysz niewielkiego wspomagania pedałowania, a jednocześnie będziesz pedałować mocniej i będziesz trenować. Z drugiej strony, wysokie ustawienie pozwoli Ci dotrzeć do celu szybko i z dużo mniejszym wysiłkiem niż ustawienie niskie. Rower elektryczny z przepustnicą napędza rower do przodu bez konieczności pedałowania. Wszystkie nasze rowery elektryczne posiadają zarówno funkcję wspomagania pedałowania, jak i dławienia.

Jak działa przepustnica roweru elektrycznego?

Przepustnica w rowerze elektrycznym działa podobnie jak w motocyklu. Elementy sterujące przepustnicą znajdują się zazwyczaj na kierownicy. Aby uruchomić przepustnicę, wystarczy przekręcić kierownicę, a rower zacznie przyspieszać. Po puszczeniu przepustnicy rower zatrzyma się.

Niektóre rowery elektryczne wyposażone są w przepustnicę kciukową, która wymaga naciśnięcia przycisku przepustnicy w celu uruchomienia silnika.

Dlaczego warto wybrać przepustnicę?

Przepustnica może być świetną opcją, która wzbogaca wrażenia z jazdy rowerem elektrycznym. Zamiast pedałować w celu zwiększenia mocy, przepustnica daje Ci impuls na żądanie, co może być naprawdę przydatne w niektórych sytuacjach. Na przykład, możesz użyć przepustnicy, aby:

  1. ruszać pod górę z miejsca bez konieczności pedałowania
  2. Łatwo manewrować wokół przeszkód
  3. Uzyskać szybki impuls, aby przejechać przez skrzyżowanie
  4. Dogonić swoich towarzyszy na rowerze

Ponadto, jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie pedałować lub potrzebujesz szybkiej przerwy, przepustnica zapewni Ci ulgę. Ogólnie rzecz biorąc, przepustnica daje Ci więcej mocy i kontroli, a także sprawia, że jazda na rowerze staje się mniej przerażająca – zwłaszcza dla tych, którzy nie jeździli na rowerze od dłuższego czasu.

To od Ciebie zależy, czy chcesz korzystać z tej funkcji, czy nie, więc jeśli jesteś gotowy pokonać wzniesienie bez przepustnicy, możesz to zrobić. Ale jeśli jesteś zmęczony po całym dniu pracy lub długiej jeździe, przepustnica będzie Cię wspierać jak dobry przyjaciel.

Czy wszystkie rowery elektryczne mają przepustnicę?

Mimo, że przepustnica jest przydatnym elementem wyposażenia, nie wszystkie rowery elektryczne są w nią wyposażone.

Jaką odległość można pokonywać na rowerze elektrycznym?

Przed wyborem roweru elektrycznego musisz wiedzieć, jak długo zamierzasz jeździć. Czy będziesz jeździł na rowerze na krótkie dojazdy do pracy, czy też często lubisz przemierzać na rowerze kilometry szlaków? Wiedza na temat potrzebnego zasięgu pomoże Ci wybrać odpowiednią baterię. Będziesz też wiedział, czego się spodziewać, aby odpowiednio zaplanować swoje wycieczki rowerowe.

Rodzaje akumulatorów do rowerów elektrycznych

Bateria jest ważnym elementem, który sprawia, że jazda rowerem elektrycznym jest tak przyjemna.

Z w pełni naładowaną baterią możesz beztrosko płynąć z wiatrem. Gdy bateria straci swój ładunek, możesz nadal pedałować, ale stracisz całą przyjemność z jazdy na rowerze elektrycznym.

Poniżej przedstawiamy różne rodzaje akumulatorów do rowerów elektrycznych:

  1. Akumulatory kwasowo-ołowiowe: Akumulatory kwasowo-ołowiowe są tanie i łatwe w recyklingu, ale są ciężkie i nie wytrzymują zbyt długo. Są one podobne do akumulatorów stosowanych w samochodach.
  2. Baterie niklowo-kadmowe: Baterie niklowo-kadmowe działają dłużej niż baterie kwasowo-ołowiowe, ale trudno je poddać recyklingowi.
  3. Akumulatory niklowo-metalowo-wodorkowe: Akumulatory niklowo-wodorkowe działają dłużej niż akumulatory niklowo-kadmowe i są łatwiejsze w recyklingu, ale generalnie oferują taką samą wydajność.
  4. Baterie litowo-jonowe: Baterie litowo-jonowe działają dłużej niż inne baterie i generują więcej energii. W bateriach tego typu zastosowano tę samą technologię, co w bateriach telefonów komórkowych.

Jaka bateria jest najlepsza dla roweru elektrycznego?

Ogólnie rzecz biorąc, najlepszym rodzajem baterii jest forma baterii litowo-jonowej. Są one mniejsze i działają dłużej niż akumulatory kwasowo-ołowiowe.

Rozważając baterie podczas zakupów roweru elektrycznego, weź pod uwagę watogodziny (Wh), które mierzą wydajność baterii i jej żywotność. Im większa liczba Wh, tym większy zasięg. Staraj się wybrać rower, który oferuje wystarczająco duży zasięg, aby dopasować go do długości Twojej jazdy przy wymaganym poziomie mocy. Na koniec rozważ, jak długo trwa ładowanie baterii i jak to pasuje do Twoich celów związanych z rowerami elektrycznymi.

Więcej na stronie https://como.org.uk/shared-mobility/shared-bikes/why/