/Zatroszcz się o wygląd wozu – zatroszcz się o lakier

Zatroszcz się o wygląd wozu – zatroszcz się o lakier

Lakier bazowy, to taki rodzaj roztworu, jaki wykorzystywany jest często jako pierwsza warstwa przy lakierowaniu jakiejś powierzchni. Jest to za każdym razem nie trudny do nałożenia preparat, nie raz dający rozbudowaną panoramę barw do wyboru. Lakier ten charakteryzuje się prędkim schnięciem i świetnym kryciem, także w przy możliwości naniesienia nie grubej warstwy. Służy również do lakierowania różnych pasków, linii dekoracyjnych, czyli wszelkich fragmentów artystycznych.

Najczęściej barwi się nim blachy, lub całkowite nadwozia aut. Taki lakier bazowy najczęściej jest rozrabiany oraz wykorzystuje się do niego specjalny utwardzacz, co wpływa korzystnie na krańcowy efekt. Co do preparatów dodatkowych, to można stosować wszelkiego typu rozcieńczalniki. Istotne jest mimo wszystko to, by po nałożeniu lakieru bazowego na powierzchnię, prawidłowo zabezpieczyć tego typu warstwę bazową. W tym celu używamy lakieru bezbarwnego – przetestuj na lakiernia proszkowa Kalisz. Razem z utwardzaczem stanowi on doskonałą ochronę barwionych elementów. Jest to proces odradzany, jakkolwiek wręcz pożądany, a co za tym idzie po prawdzie konieczny.

Wash, inaczej zwany płukanką, to czynność związana z modelarstwem, jakiej celem jest zastosowanie farb odpowiednio rozcieńczonych, tak by wpłynąć na wzmocnienie atutów pewnego detalu, a także wykorzystać technikę malarską, by otrzymać dobry światłocień. Istnieje pare tego rodzaju sposobów malowania. Konkretną powierzchnię, albo model da się barwić przy pomocy farby olejnej, czy też przez naniesienie roztworu, przy pomocy cienkiego pędzla, co określane jest sposobem pin-wash. Technikę taką można również stosować przy użyciu plakatówki. Pokrywa się nią wszelkiego typu elementy, takie jak kokpit, czy goleń podwozia, wpływając na kolorjak również odcień płaszczyzny. Jest to technika o tyle opłacana, co i mało wytrzymała. Farba jest bezwonna, schnie szybko, lecz jest także ścieralna, dlatego by ochronić zalew, trzeba użyć lakieru bezbarwnego, co jest bezsprzecznie zalecane. Da się to zrobić przy zastosowaniu natrysku, lub również aerografu. Przyczyni się to z korzyścią na trwałość farby i zniweluje w jakimś zakresie mające wady napinanie powierzchniowe.